Praca z dzieckiem i nastolatkiem
ZAKRES POMOCY
Konsultacje psychologiczne oraz psychoterapia dzieci i młodzieży*:
- trudności związane z samokontrolą, w tym objawy nadruchliwości i impulsywności,
- trudności emocjonalne,
- nieśmiałość,
- trudności z nauką i koncentracją,
- trudności w relacjach rówieśniczych,
- zachowania ryzykowne, w tym nałogowe korzystanie z komputera,
- trudności okresu dorastania,
* dziecko do 12 r.ż. – na pierwsze spotkanie przychodzą rodzice
dziecko powyżej 12 r.ż. – w pierwszym spotkaniu biorą udział rodzice i dziecko
Konsultacje i wsparcie rodziców:
- kryzys utraty, żałoba w rodzinie,
- inne sytuacje kryzysowe dotyczące dzieci i rodziny,
- wsparcie rodziców i dzieci w sytuacji okołorozwodowej,
- trudności wychowawcze,
- potrzeba mediacji w sprawach rodziny i pomiędzy rodzicami,
- wsparcie dziecka w kryzysach rozwojowych,
- wsparcie dziecka w rozwijaniu umiejętności emocjonalnych i społecznych,
- wsparcie dziecka w rozwijaniu funkcji psychomotorycznych.
Poradnictwo i terapia pedagogiczna:
- konsultacje w zakresie trudności w opanowaniu umiejętności szkolnych i motywacji do nauki,
- usprawnianie zaburzonych procesów słabiej rozwijających się funkcji psychomotorycznych istotnych w opanowaniu umiejętności szkolnych.
Doradztwo zawodowe:
- diagnoza predyspozycji zawodowych,
- pomoc w wyborze kierunku kształcenia i zawodu.
METODY PRACY
Metoda Kids’Skills – Dam radę!
Kids’ Skills to program autorstwa fińskiego psychiatry Bena Furmana, oparty na podejściu BSFT. Pomaga dzieciom uczyć się nowych umiejętności i pokonywać trudności. Terapia trwa kilka lub kilkanaście spotkań, podczas których dziecko, przy wsparciu terapeuty, przekształca problem w umiejętność do opanowania. Następnie planuje jej naukę i ćwiczy w codziennych sytuacjach, wspierane przez bliskich. Metoda jest skuteczna w trudnościach emocjonalnych, lękach, agresji i zachowaniach kompulsywnych.
Trening Umiejętności Społecznych
TUS to zajęcia grupowe prowadzone przez psychologa lub pedagoga, rozwijające kompetencje interpersonalne dzieci. Uczą komunikacji, współpracy, kontroli emocji oraz rozwiązywania konfliktów. Poprzez zabawę i ćwiczenia w bezpiecznym środowisku dzieci nabywają umiejętności społeczne, wzmacniają poczucie własnej wartości i empatię. Grupy dobierane są pod względem wieku, poziomu rozwoju i trudności.
Trening umiejętności społecznych jest przeznaczony dla dzieci:
- wycofanych w kontaktach społecznych, powszechnie nazywanych „nieśmiałymi”,
- mających trudności z nazywaniem emocji i radzeniem sobie z nimi,
- nie zawsze wiedzących, jak należy się zachować w określonych sytuacjach,
- niepotrafiących odmawiać i reagować, kiedy nie podoba im się to, jak inni ich traktują,
- mających ograniczoną liczbę kontaktów społecznych z rówieśnikami (mowa o dzieciach, które np. nie chodzą do przedszkola, nie mają rodzeństwa, często chorują, wolą spędzać czas przed telewizorem lub tabletem),
- potrzebujących uwagi i akceptacji, a także jasnych zasad,
- przejawiających niską samoocenę i wiarę we własne możliwości,
- przygotowujących się do rozpoczęcia nauki w szkole.
Trening Zastępowania Agresji
TZA uczy dzieci nieagresywnej komunikacji i rozwiązywania konfliktów. W odróżnieniu od tradycyjnych metod, zamiast eliminować negatywne zachowania, koncentruje się na rozwijaniu prospołecznych umiejętności. Strategia ta pozwala unikać dominacji negatywnej informacji zwrotnej i wspiera świadome kształtowanie pożądanych postaw.
CENNIK
KONSULTACJA PSYCHOLOGICZNA – 180 zł/do 60 minut
TERAPIA – 180 zł/do 50 minut (praca z dzieckiem/nastolatkiem oraz omówienie z rodzicem lub rodzicem i dzieckiem/nastolatkiem)
możliwe są również spotkania ONLINE – 180 zł/do 50 minut
DORADZTWO ZAWODOWE – 170 zł/do 50 minut
OPINIA o funkcjonowaniu dziecka/nastolatka ze wskazaniem -100 zł