Praca z dzieckiem i nastolatkiem

ZAKRES POMOCY

Konsultacje psychologiczne oraz psychoterapia dzieci i młodzieży*:

  • trudności związane z samokontrolą, w tym objawy nadruchliwości i impulsywności,
  • trudności emocjonalne,
  • nieśmiałość,
  • trudności z nauką i koncentracją,
  • trudności w relacjach rówieśniczych,
  • zachowania ryzykowne, w tym nałogowe korzystanie z komputera,
  • trudności okresu dorastania,

* dziecko do 12 r.ż. – na pierwsze spotkanie przychodzą rodzice
   dziecko powyżej 12 r.ż. – w pierwszym spotkaniu biorą udział rodzice i dziecko

Konsultacje i wsparcie rodziców:

  • kryzys utraty, żałoba w rodzinie,
  • inne sytuacje kryzysowe dotyczące dzieci i rodziny,
  • wsparcie rodziców i dzieci w sytuacji okołorozwodowej,
  • trudności wychowawcze,
  • potrzeba mediacji w sprawach rodziny i pomiędzy rodzicami,
  • wsparcie dziecka w kryzysach rozwojowych,
  • wsparcie dziecka w rozwijaniu umiejętności emocjonalnych i społecznych,
  • wsparcie dziecka w rozwijaniu funkcji psychomotorycznych.

Poradnictwo i terapia pedagogiczna:

  • konsultacje w zakresie trudności w opanowaniu umiejętności szkolnych i motywacji do nauki,
  • usprawnianie zaburzonych procesów słabiej rozwijających się funkcji psychomotorycznych istotnych w opanowaniu umiejętności szkolnych.

Doradztwo zawodowe:

  • diagnoza predyspozycji zawodowych,
  • pomoc w wyborze kierunku kształcenia i zawodu.

 

METODY PRACY

Metoda Kids’Skills – Dam radę!

Kids’ Skills to program autorstwa fińskiego psychiatry Bena Furmana, oparty na podejściu BSFT. Pomaga dzieciom uczyć się nowych umiejętności i pokonywać trudności. Terapia trwa kilka lub kilkanaście spotkań, podczas których dziecko, przy wsparciu terapeuty, przekształca problem w umiejętność do opanowania. Następnie planuje jej naukę i ćwiczy w codziennych sytuacjach, wspierane przez bliskich. Metoda jest skuteczna w trudnościach emocjonalnych, lękach, agresji i zachowaniach kompulsywnych.

Trening Umiejętności Społecznych

TUS to zajęcia grupowe prowadzone przez psychologa lub pedagoga, rozwijające kompetencje interpersonalne dzieci. Uczą komunikacji, współpracy, kontroli emocji oraz rozwiązywania konfliktów. Poprzez zabawę i ćwiczenia w bezpiecznym środowisku dzieci nabywają umiejętności społeczne, wzmacniają poczucie własnej wartości i empatię. Grupy dobierane są pod względem wieku, poziomu rozwoju i trudności.

Trening umiejętności społecznych jest przeznaczony dla dzieci:

  • wycofanych w kontaktach społecznych, powszechnie nazywanych „nieśmiałymi”,
  • mających trudności z nazywaniem emocji i radzeniem sobie z nimi,
  • nie zawsze wiedzących, jak należy się zachować w określonych sytuacjach,
  • niepotrafiących odmawiać i reagować, kiedy nie podoba im się to, jak inni ich traktują,
  • mających ograniczoną liczbę kontaktów społecznych z rówieśnikami (mowa o dzieciach, które np. nie chodzą do przedszkola, nie mają rodzeństwa, często chorują, wolą spędzać czas przed telewizorem lub tabletem),
  • potrzebujących uwagi i akceptacji, a także jasnych zasad,
  • przejawiających niską samoocenę i wiarę we własne możliwości,
  • przygotowujących się do rozpoczęcia nauki w szkole.

Trening Zastępowania Agresji

TZA uczy dzieci nieagresywnej komunikacji i rozwiązywania konfliktów. W odróżnieniu od tradycyjnych metod, zamiast eliminować negatywne zachowania, koncentruje się na rozwijaniu prospołecznych umiejętności. Strategia ta pozwala unikać dominacji negatywnej informacji zwrotnej i wspiera świadome kształtowanie pożądanych postaw.

 

CENNIK

KONSULTACJA PSYCHOLOGICZNA – 180 zł/do 60 minut

TERAPIA – 180 zł/do 50 minut (praca z dzieckiem/nastolatkiem oraz omówienie z rodzicem lub rodzicem i dzieckiem/nastolatkiem)

możliwe są również spotkania ONLINE – 180 zł/do 50 minut

DORADZTWO ZAWODOWE – 170 zł/do 50 minut

OPINIA o funkcjonowaniu dziecka/nastolatka ze wskazaniem -100 zł